Lös problem med Remote Fitting

Tips och råd som hjälper dig att lösa problem som kan uppstå när du använder Remote Fitting vid distansmöten med din audionom.

Jag kan bara se mig själv - det finns ingen videostream på min audionom

  1. Meddela din audionom att du inte kan se dem. Din audionom kommer att försöka uppdatera videoanslutningen.
  2. Vänta en liten stund vanligtvis återupprättas videostreamingen automatiskt

Vad gör jag om jag får ett telefonsamtal under Remote Fitting?

Vi rekommenderar att du avböjer telefonsamtal under Remote Fitting.

Vad gör jag om min internetanslutning plötsligt slutar fungera?

Försök att återansluta sker automatiskt. Om återanslutningen misslyckas har du möjlighet att avsluta mötet.

Under ett möte lämnade jag Bernafon App och återvände till den. Har det någon betydelse?

Om Bernafon App inte är aktiv kan din audionom inte se dig, och det kan verka som om du har problem med anslutningen.

Jag har problem med distansmötet med min audionom, exempelvis är videon instabil

Det beror troligen på en instabil internetanslutning. Försök att göra om mötet med en bättre internetanslutning.

Mötet avslutades plötsligt utan en gemensam överenskommelse med min audionom

Försök att återansluta till besöket eller kontakta din audionom.

Inställningarna i mina hörapparater kan inte återställas

  1. Kontrollera att Bluetooth® är aktiverat på din enhet
  2. Se till att du har nya batterier eller att dina laddbara hörapparater är fulladdade
  3. Se till att hörapparaterna är parkopplade med din telefon eller surfplatta
  4. Starta om Bernafon App

Appen kontrollerar om dina hörapparater fungerar som de ska. I vissa fall går appen in i återställningsläge och uppdaterar hörapparaterna med de senaste inställningarna från din audionom. Följ anvisningarna i appen. Om du fortfarande inte kan återställa inställningarna i dina hörapparater ska du kontakta din audionom.